آینده طراحی وب واکنش گرا

در سال 2015 طراحی یک وب سایت غیر واکنش گرا کاملا غیر منظقی است.هم اکنون در نقطه ای هستیم که طراحان می گویند " طراحی وب واکنش گرا" اما ما باید بگوییم "طراحی وب" و این به همان معناست.

به طور طبیعی ، نظرات در مورد نحوه پیاده سازی واکنش گرایی بر روی یک وب سایت متفاوت است و به همین دلیل بسیاری از سایت هایی که ادعا می کنند واکنش گرا هستند ، در اصل واکنش گرا نیستند و بسیار سطحی به آن پاسخ می دهند! به هرحال واکنش گرایی از این پس یک گزینه پیش فرض برای طراحی وب است.

برای درک بهتر طراحی واکنش گرا ، ما نگاهی به آنکه از کجا آمده خواهیم داشت...

احتیاج مادر اختراع است!

ظهور طراحی وب واکنش گرا همزمان با همه گیر شدن تلفن همراه هوشمند آغاز شد. اندازه های مختلف صفحه نمایش ، استفاده از تلفن همراه جهت وب گردی ، باعث شد تا طراحان وب به فکر راه چاره ای باشند و بهترین و کامل ترین پاسخ طراحی واکنش گرا بود.

آمار همیشه جزئی از تاریخ است ، محققان معتقدند هم اکنون %50 ترافیک اینترنت متعلق به تلفن های همراه است.طراحی وب واکنش گرا جدا از یک نیاز اقتصادی ، می تواند ما را از شر بروزرسانی صدها هزار نسخه از یک سایت رها کند و خدمت را به مناسب ترین شکل ممکن به هر دستگاهی ارائه دهد. اما هزینه های توسعه وب سایت روز به روز گران تر می شود. طراحی وب واکنش گرا تنها راه حل برای ماندگاری وب سایت است.

اینکه طراحی وب واکنش گرا را به عنوان راه حل قطعی برای وب و اینترنت دانست کاملا آسان و منطقی می باشد. با این حال ، با توجه به پیشرفت لحظه ای تکنولوژی ، بر ما پوشیده نیست که طراحی واکنش گرا نیز دچار تغییرات شود.

طراحی واکنش گرا برای ابزار پوشیدنی

در سال گذشته شاهد پیشرفت چشم گیر ابزارهای پوشیدنی بودیم ، هم چنین مهم ترین آن ها یعنی اپل واچ نیز معرفی شد.

اپل واچ اولین ابزار پوشیدنی نیست و حتی اولین ساعت هوشمند نیز نیست. اما آن دستگاه مهم ترین است زیرا مردم اپل واچ را به عنوان "بهترین" ابزار پوشیدنی انتخاب خواهند کرد ( همانند آیپاد که اولین پخش کننده دنیا نبود یا آیفون که بهترین گوشی هوشمند دنیا نیست اما هردوی آن ها در بازار خود کاملا مسلط هستند ) و این اتفاق به لطف بودجه بازاریابی اپل می باشد.

نکته قابل توجه در مورد اپل واچ این است که اصلا مرورگر وب ندارد! اما این درست نیست که بگوییم اپل مرورگر وب را از روی سهل انگاری در اپل واچ قرار داده نداده است ، بلکه اپل می داند که مرورگر وب بر روی ساعت های هوشمند در دنیای وب فعلی کاربردی ندارد!

حتی با پیشرفت طراحی واکنش گرا ، رزولوشن 272*340 پیکسل اپل واچ برای نمایش دو پاراگراف متن نیز کافی نیست! یک معمار میتواند خانه ای با سقف 40 سانتی متری طراحی کند و بسازد اما هیچکس از آن استفاده نخواهد کرد زیرا قد معمول انسان 150 سانتی متر است! اپل تنها شرکتی نیست که با این مسئله دست و پنجه نرم می کند ، حتی ابزارهای پوشیدنی مجهز به اندروید ور نیز به این مشکل مبتلا هستند.

ما نمی توانیم صفحه نمایش ابزارهای پوشیدنی را بزرگتر کنیم زیرا به وسایل غیر قابل تحمل تبدیل خواهند شد و همچنین نمی توانیم آن ها را کوچکتر کنیم زیرا به اندازه یک بند انگشت خواهند شد! واقعیت این است که وب سایت های ما نمی توانند بر روی یک صفحه نمایش به اندازه یک تمبر پستی به درستی کار کنند!

بخش هایی از وبسایت ها در ابزارهای پوشیدنی کار میکنند.همانند برنامه های تحت وب که برای دریافت اطلاعات به وب متصل می شوند.اما هیچ وبسایتی درست و کامل نمایش داده نمی شود.

یک ابزار پوشیدنی بخرید ، با آن میتوانید توئیت های مدیر عاملان شرکت ها را بخوانید ، در حالی که سرمایه گذار واقعا می خواهد نمودار فروش سالانه را ببنید و مطالعه کند.یک ابزار پوشیدنی بخرید ، با آن می توانید زمان پرواز خود را چک کنید ، اما یک مسافر واقعا می خواهد بلیط خود را با آن رزرو کند.وب سایت هم اکنون بخش جداناشدنی زندگی انسان ها است و نمایش چند خط نمی تواند نیاز مصرف کنندگان را برطرف کند!

دیر یا زود کسی در اپل ، اینتل و یا موتورولا (احتمالا پشت درهای بسته) خواهد پذیرفت که برای تسلط بر بازار ابزارهای پوشیدنی باید یک وب کامل را برای آن طراحی و ارائه کنند.

آینده طراحی واکنش گرا

با توجه به صنعت فناوری و توسعه دستگاه های جدید ، با قابلیت های جدید و محدودیت های جدید ، چالش های پیش روی ما به عنوان طراحان وب به ناچار تغییر خواهد کرد.

 

  • آینده طراحی وب واکنش گرا